5+1 βασικά κριτήρια κατάταξης SEO

6 Αυγ, 2021 | Branding & Marketing

Σπανουδάκη Γεωργία

Τμήμα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας

Εισαγωγή

Ο τίτλος του κειμένου μας είναι: «5+1 βασικά κριτήρια κατάταξης SEO». Το SEO (Search Engine Optimization), παρ’ όλο που πρόκειται για τη διαδικασία βελτιστοποίησης ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης, δεν βασίζεται μόνο στο τι ζητάνε οι μηχανές αναζήτησης, αλλά αφορά και τους ίδιους τους ανθρώπους. Πρόκειται για την κατανόηση του τι ακριβώς ψάχνουν οι χρήστες του διαδικτύου, ώστε αυτό να εντοπιστεί (crawling) και να γίνει η ανάλογη κατάταξη των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης. Καθώς οι περισσότεροι χρήστες δεν προχωρούν ποτέ πέρα από την πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων (SERP) της Google, είναι ζωτικής σημασίας η ιστοσελίδα σας να βρίσκεται μεταξύ αυτών των αποτελεσμάτων. Οι ιστοσελίδες που έχουν ακολουθήσει τους βασικούς κανόνες SEO φαίνεται να έχουν όχι μόνο μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, αλλά και περισσότερες πωλήσεις. Ποια είναι όμως αυτά τα 5+1 βασικά κριτήρια κατάταξης SEO που θα απογειώσουν την ιστοσελίδα σας στα αποτελέσματα της Google;

Οι λέξεις-κλειδιά (keywords), στο παρελθόν, βρίσκονταν στην κορυφή των παραγόντων που καθόριζαν τη θέση μίας ιστοσελίδας στα SERP. Στην πρόταση αυτή όμως, η λέξη-κλειδί είναι το «παρελθόν». Παλιότερα, η Google ταξινομούσε μια σελίδα σε υψηλότερη θέση, μόνο και μόνο επειδή ανέφερε μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί περισσότερες φορές από άλλες ιστοσελίδες. Αντίθετα, στις μέρες μας η Google επικεντρώνεται στην ποιότητα κάθε ιστότοπου και στο να ανταπεξέλθει στις ανάγκες των χρηστών. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι λέξεις-κλειδιά έχουν πάψει να είναι σημαντικές, ωστόσο η χρήση μιας συγκεκριμένης λέξης όσο το δυνατόν περισσότερες φορές, δεν θα σας οδηγήσει πουθενά. Υπάρχουν πολλές άλλες τεχνικές που θα σας βοηθήσουν να καταταχθείτε υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης. Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει κάποιους από τους σημαντικότερους παράγοντες κατάταξης SEO που μπορείτε να ακολουθήσετε, ώστε να δημιουργήσετε τη βάση για την αύξηση των εμφανίσεων της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης.

1. Backlinks

Backlinks ονομάζονται οι σύνδεσμοι (links) που κατευθύνουν τους επισκέπτες άλλων ιστότοπων στον δικό σας και το αντίστροφο. Εάν μια άλλη εταιρεία συνδέσει τον ιστότοπό σας με τον δικό της, αυτό σημαίνει ότι εμπιστεύεται τη σελίδα σας, αλλά και το περιεχόμενό σας τόσο, ώστε να συνδεθεί άμεσα με αυτή. Έτσι η ιστοσελίδα σας φαίνεται έμπιστη τόσο στις μηχανές αναζήτησης, όσο και στους χρήστες των άλλων ιστοτόπων. Επίσης, είναι σημαντικό να επιλέξετε αξιόπιστους ιστότοπους για να συνδεθείτε, καθώς οι μηχανές αναζήτησης ανιχνεύουν και επιβραβεύουν ή τιμωρούν τις ιστοσελίδες, ανάλογα με το περιεχόμενό τους, για να αποφύγουν το να οδηγηθούν οι χρήστες σε ανεπιθύμητο περιεχόμενο. Επομένως, τα backlinks αποτελούν μια ψήφο εμπιστοσύνης στον ιστότοπό σας καθώς όσο πιο σχετικός και αξιόπιστος είναι, τόσο περισσότερα backlinks θα έχει κερδίσει.

Τι είναι ένα backlink;
Οι σύνδεσμοι backlinks είναι σημαντικοί!

2. Website security

Το 2014, με σκοπό να γίνει το διαδίκτυο ένα ασφαλέστερο μέρος για τους χρήστες του, η Google ενημέρωσε την πολιτική ασφαλείας της. Έκτοτε, οι ιστότοποι χωρίζονται σε αυτούς με «HTTP» στη διεύθυνση URL τους και σε εκείνους με «HTTPS». Το δεύτερο δείχνει ότι ο ιστότοπος είναι ασφαλής, επομένως η Google ευνοεί αυτές τις ιστοσελίδες όσον αφορά την κατάταξή τους στα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Εάν η σελίδα σας δεν είναι ασφαλής και κάτι δεν πάει καλά, αυτό θα γίνει άμεσα αντιληπτό από την Google, κάτι που όχι μόνο θα επηρεάσει τη θέση σας στα SERP, αλλά θα απομακρύνει και τους χρήστες από τη στιγμή που θα διαπιστώσουν ότι βρίσκονται σε ένα μη ασφαλές περιβάλλον.

Ένδειξη «μη ασφαλούς» από browsers
Οι browsers ενημερώνουν τους χρήστες όταν βρίσκονται σε μη ασφαλείς σελίδες.

3. Έκταση περιεχομένου

Η έκταση ενός άρθρου είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που παρατηρούν οι χρήστες του διαδικτύου κατά την είσοδό τους σε έναν ιστότοπο. Όμως ποιος είναι ο κατάλληλος αριθμός λέξεων που θα οδηγήσει στην καλύτερη κατάταξη της ιστοσελίδας σας; Αυτό το ερώτημα δεν έχει σωστή απάντηση. Σύμφωνα με το HubSpot, ο ιδανικός αριθμός λέξεων, που πρέπει να περιέχει μια ανάρτηση, είναι περίπου 2.100-2.400 λέξεις, καθώς αυτός είναι ο μέσος όρος λέξεων που χρησιμοποιούνται στις σελίδες που καταλαμβάνουν τις κορυφαίες θέσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Όμως η Google δεν κατατάσσει τις ιστοσελίδες με μόνο γνώμονα τον αριθμό των λέξεων. Επίσης, σύμφωνα με έρευνα του SEMrush, οι σελίδες που κατατάσσονται υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης έχουν κατά μέσο όρο μεγαλύτερο περιεχόμενο, αρκεί αυτό να είναι καλογραμμένο και σαφές. Επομένως, ο κύριος στόχος σας είναι να εστιάσετε στη βέλτιστη εμπειρία του χρήστη και να παρέχετε ποιοτικό και περιεκτικό περιεχόμενο, αλλά και ταυτόχρονα να παρέχετε μια ικανοποιητική έκταση κειμένου.

4. Επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας

Ένας από τους τρόπους για να κατανοήσετε το μέγεθος της δημοτικότητας της ιστοσελίδας σας είναι ο αριθμός των επισκέψεών της. Οι επισκέπτες μπορούν να βρουν τον ιστότοπό σας με πολλούς τρόπους, όπως με την οργανική αναζήτηση, τις διαφημίσεις επί πληρωμή, τα κοινωνικά δίκτυα, τις απευθείας επισκέψεις, τις παραπομπές, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κ.λπ. (Δείτε εδώ ένα άρθρο για το Google Analytics που είναι το πιο χρήσιμο εργαλείο εποπτείας της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας). Η συνολική επισκεψιμότητα του ιστότοπού σας δεν παίζει αποκλειστικό ρόλο στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης. Ωστόσο, η επισκεψιμότητα εξακολουθεί να είναι μια σημαντική παράμετρος SEO που πρέπει να ληφθεί υπόψη. Σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το SEMrush, ο αριθμός των άμεσων επισκέψεων ενός ιστότοπου είναι ανάλογος με τη θέση της σελίδας στο SERP. Έτσι, φαίνεται ότι η Google κατατάσσει σε υψηλότερες θέσεις πιο γνωστές ιστοσελίδες και κατά συνέπεια ιστοσελίδες με μεγαλύτερη άμεση επισκεψιμότητα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να εστιάζετε μόνο στους οργανικούς παράγοντες. Η δημιουργία μιας ισχυρής εικόνας για την εταιρεία σας μπορεί να προσελκύσει σημαντικό αριθμό άμεσων επισκέψεων στον ιστότοπό σας, επομένως είναι εξίσου σημαντική πρακτική με τις τεχνικές SEO.

5. Συμπεριφορά των χρηστών

Τα μοτίβα που προκύπτουν από τη συμπεριφορά των χρηστών, βοηθούν την Google να καθορίσει την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Μερικά παραδείγματα αυτών των συμπεριφορών είναι το ποσοστό εγκατάλειψης, ο χρόνος που δαπανά ο χρήστης κατά την πλοήγησή του στον ιστότοπό σας και πόσες από τις σελίδες του ιστοτόπου σας ανοίγει ο χρήστης ανά περίοδο σύνδεσης. Οι σελίδες με χαμηλό ποσοστό εγκατάλειψης φαίνεται να κατατάσσονται υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης, καθώς αυτό δείχνει ότι οι χρήστες εμπιστεύονται το περιεχόμενό σας, ενώ οι σελίδες χαμηλότερης κατάταξης φαίνεται να είναι λιγότερο σχετικές με αυτό που αναζητά ο χρήστης. Όσον αφορά τον χρόνο που περνούν οι χρήστες κατά την πλοήγηση στον ιστότοπό σας, φαίνεται ότι καθώς οι σελίδες υψηλότερης κατάταξης είναι πιο αξιόπιστες, οι χρήστες τείνουν να περνούν περισσότερο χρόνο εκεί από ό,τι σε σελίδες χαμηλότερης κατάταξης. Ομοίως, ο αριθμός των σελίδων ανά περίοδο σύνδεσης εξαρτάται από το αν οι χρήστες εμπιστεύονται ή όχι έναν ιστότοπο αρκετά για να πλοηγηθούν σε περισσότερες από τις σελίδες του. Λαμβάνοντας υπόψη τον τρόπο με τον οποίο η Google μεταφράζει αυτές τις συμπεριφορές, μπορείτε να καταλάβετε ποιες σελίδες στον ιστότοπό σας έχουν απήχηση και ποιες όχι και έπειτα να κάνετε τις απαραίτητες ενέργειες σύμφωνα με τα αποτελέσματα.

On-page SEO

Πώς τα 5+1 βασικά κριτήρια κατάταξης SEO είναι διαφορετικά από τα 6; Παρόλο που η σημασία των λέξεων-κλειδιών έχει υπερεκτιμηθεί όσον αφορά τις πρακτικές SEO, και ακριβώς αυτό προσπαθήσαμε να αναδείξουμε σε αυτό το κείμενο, η χρήση τους δεν θα πάψει ποτέ να είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του SEO. Όπως προαναφέρθηκε, η χρήση μιας συγκεκριμένης λέξης όσο το δυνατόν περισσότερες φορές στη σελίδα σας, δεν θα σας οδηγήσει πουθενά. Πρόκειται για μία ξεπερασμένη τακτική που πλέον δεν μπορεί να ξεγελάσει τις μηχανές αναζήτησης. Η συνετή χρήση των λέξεων-κλειδιών στους τίτλους των σελίδων σας, στα meta descriptions αλλά και γενικά στα σώματα των κειμένων σας είναι σίγουρα ωφέλιμη, αλλά δεν θα έχει ισχυρό αντίκτυπο στην κατάταξή σας. Σύμφωνα με την έρευνα του SEMrush, είναι πιο σημαντικό να διαφοροποιήσετε τον σημασιολογικό πυρήνα του κειμένου σας και να το κάνετε σχετικό με τη λέξη-κλειδί, στην οποία στοχεύετε.

Επίσης, σε ορισμένες περιπτώσεις, υπάρχει ανάγκη για οπτική υποστήριξη (βίντεο, εικόνες) και παρ’ όλο που η παρουσία τους δεν θα σας βοηθήσει να καταταχθείτε υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης, θα σας βοηθήσει στο να υποστηρίξετε το περιεχόμενό σας και έτσι να κάνετε τον ιστότοπό σας πιο αξιόπιστο μάτια των χρηστών.

Να θυμάστε, το SEO αλλάζει συνεχώς! Θα πρέπει να συμβαδίζετε συνεχώς με τις νέες πρακτικές του SEO, διαφορετικά θα βρεθείτε στον πάτο των SERP χωρίς καν να το καταλάβετε. Ακολουθήστε τις παραπάνω σύγχρονες πρακτικές SEO και από αόρατοι, θα βρεθείτε στην κορυφή!


Για περισσότερα σχετικά με το SEO και περισσότερες πρακτικές που θα σας βοηθήσουν να ανέβετε υψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, μπορείτε να επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες wemedia και higheranking, να διαβάσετε αυτό τον πραγματικά χρήσιμο οδηγό SEO για αρχάριους και την έρευνα από το SEMrush, που αφορά τους παράγοντες κατάταξης που αναφέρονται στο παραπάνω άρθρο.

Έχετε ερωτήσεις; Επικοινωνήστε μαζί μας εδώ!