Είσαι ξενοδόχος ή διαχειριστής καταλυμάτων; Τα εργαλεία μάρκετινγκ είναι απαραίτητα όσο ποτέ!

21 Μάι, 2020 | Branding & Marketing

Απευθύνεται σε ξενοδόχους και διαχειριστές καταλυμάτων

[Time to read: 4 mins]

Η εξάπλωση του κορωνοϊού έχει έναν πολύ αρνητικό αντίκτυπο στη ζωή μας, στις δουλειές μας, στους πελάτες μας. Άλλαξε τον τρόπο της εργασίας μας, της σκέψης μας και την καθημερινότητά μας με τρόπο πρωτόγνωρο. Μας έκλεισε στα σπίτια μας. Όμως όπως όλες οι κρίσεις, θα περάσει και αυτό!

Ο τομέας του τουρισμού ανήκει στους κλάδους που επλήγησαν περισσότερο και αναμένεται οι επιπτώσεις να έχουν βάθος και διάρκεια. Χρειάζεται όμως ψύχραιμη αντίδραση και υπομονή. Αφού παρακολουθήσαμε λοιπόν στενά τις εξελίξεις της αγοράς στον τουριστικό κλάδο στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καταλήξαμε σε μια σειρά οδηγιών που θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε αυτή την κρίση όσο γίνεται με λιγότερες απώλειες, να αξιολογήσετε και να ικανοποιήσετε τις ανάγκες μάρκετινγκ της διαδικτυακής επιχείρησής σας και να διατηρήσετε ένα «ανοιχτό κανάλι επικοινωνίας» με τους ήδη υπάρχοντες αλλά και υποψήφιους πελάτες που ενδιαφέρονται να επισκεφθούν το ξενοδοχείο σας ή τον προορισμό στον οποίο βρίσκεται το ξενοδοχείο ή το κατάλυμά σας.

Καλλιεργήστε την επικοινωνία με τους πελάτες

Στείλτε ένα email σε όλους τους πελάτες που είχαν ήδη κλείσει τη διαμονή τους στο χώρο σας αυτόν τον καιρό που είστε κλειστοί και ενημερώστε τους ότι έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν τη διαμονή τους στο μέλλον ή να πάρουν πίσω τα χρήματά τους αν αποφασίσουν να την ακυρώσουν. Σίγουρα η επιστροφή χρημάτων μοιάζει να μην είναι η ιδανική λύση αυτή τη στιγμή, όμως σκεφτείτε μακροπρόθεσμα. Θα έχει έναν πολύ θετικό αντίκτυπο στις κριτικές, στα σχόλια και στις κρατήσεις σας. Μη ξεχνάτε ότι οι αρνητικές κριτικές είναι ό,τι χειρότερο για ένα κατάλυμα.

Στείλτε ένα προσωποποιημένο μήνυμα στους πελάτες που έχουν ήδη ακυρώσει

Ετοιμάστε ένα πρότυπο email και προσαρμόστε το ξεχωριστά σε κάθε πελάτη. Είναι πολύ σημαντικό να νιώθει ο πελάτης ότι το κατάλυμα που έκλεισε νοιάζεται προσωπικά γι’ αυτόν. Το email θα μπορούσε να είναι: «Αγαπητέ Χ καταλαβαίνουμε ότι λόγω της κατάστασης…». Ωστόσο, θα μπορούσατε να του δώσετε και επιλογή να μεταφέρει την κράτησή του στο μέλλον. Πολλοί θα το επιλέξουν.

Μήνυμα από τον Υπεύθυνο

Ένα μήνυμα από τον Υπεύθυνο (βίντεο ή επιστολή) που να ενημερώνει για την κατάσταση και τα σχέδια του καταλύματος θα μπορούσε να μπει στην ιστοσελίδα και σε όλα τα κοινωνικά δίκτυά σας ώστε να το βλέπουν οι επισκέπτες σας. Αυτό θα τους κάνει να αισθανθούν πιο οικεία και κοντά σας. Μην παραλείψετε να βάλετε κουμπιά τα οποία να οδηγούν στη φόρμα κράτησης ή στη σελίδα επικοινωνίας σας. Η συμβουλή μας για να έχετε μεγαλύτερη προβολή αλλά και για να αυξήσετε τους followers σας είναι να προωθήσετε αυτό το μήνυμα με ψηφιακή διαφήμιση στα κανάλια που προτιμάτε.

Προσαρμόστε την πολιτική σας

Κάντε ευέλικτη την πολιτική αναφορικά με τις ακυρώσεις σας. Προσφέρετε στους πελάτες σας την επιλογή της δωρεάν ακύρωσης ή αλλαγής της κράτησής τους. Το να προσαρμοστεί όλη η πολιτική του ξενοδοχείου στις ανάγκες των δύσκολων αυτών καιρών είναι κάτι που θα εκτιμηθεί από τον κόσμο.

Τιμολογιακή πολιτική

Αποφύγετε να κάνετε αυτήν την περίοδο ριζικές αλλαγές στις τιμές σας. Βεβαιωθείτε ότι προσφορές που έχετε είναι ανταγωνιστικές. Έτσι δείχνετε σταθερότητα και σκοπός είναι να έχετε τις κρατήσεις που επιθυμείτε όταν όλο αυτό με τον Covid-19 τελειώσει.

Επενδύστε στο Online Marketing

Με τους ανθρώπους να μένουν σπίτι, να αναζητούν και να κλικάρουν ιστοσελίδες στο διαδίκτυο το μεγαλύτερο μέρος της μέρας τους, είναι πολύ σημαντικό να βγαίνετε ψηλά. Είναι η ώρα να επενδύσετε στις τεχνικές με τις οποίες μια σελίδα εμφανίζεται ψηλά στη Google (SEO). Ακόμα και όταν τα πράγματα επιστρέψουν στους κανονικούς τους ρυθμούς το SEO είναι κάτι που θα έχει κάνει τη δουλειά του. Είναι ένα δώρο από εσάς προς την επιχείρησή σας, είναι κάτι που θα μείνει. Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε αυτό το διάστημα που δεν τρέχετε με τις προετοιμασίες και την υποδοχή των πελατών και να επενδύσετε στο μέλλον. Επίσης, μην ξεχνάτε και τις διαφημίσεις της Google (GoogleAds search campaigns) που είναι ένας τρόπος να αυξήσετε την προβολή σας.

Προσαρμόστε τη στρατηγική σας στα Social Media

Αποφύγετε να κάνετε δημοσιεύσεις επιθετικής πώλησης. Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο κρίσης που διανύουμε ίσως δεν εκτιμηθούν. Μπορείτε να κάνετε ποστ ενημερωτικά, φωτογραφίες με όμορφα σημεία και γωνιές της περιοχής ή με στιγμές από το παρελθόν που αναπολείτε. Και μη ξεχνάτε να βάζετε Hashtags:

#staysafe #Traveltomorrow #StrongerTogether #DiscoverGreece #Greece #DreamTravel #LiveToTravel #TravelCommunity #TravelBug #TravelDreamSeekers

Ενημερώστε τις ημέρες και ώρες λειτουργίας

Σας προτείνουμε να ενημερώσετε την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας σας σύμφωνα με τις τελευταίες επίσημες ανακοινώσεις του κράτους στο Google My Business, Facebook, Apple Maps, Tripadvisor κτλ.

Θα το περάσουμε αυτό όλοι μαζί!