Είναι γεγονός ότι η πανδημία έφερε έναν ψηφιακό μετασχηματισμό ο οποίος άφησε λίγες επιχειρήσεις ανεπηρέαστες. Οι τάσεις στο digital marketing αλλάζουν γρήγορα και πράγματα που συζητούσαμε χθες θεωρούνται ήδη ξεπερασμένα, ενώ έχουν εμφανιστεί εντελώς νέα εργαλεία που προσελκύουν την προσοχή όλων των marketers.
Το digital marketing επηρεασμένο και αυτό από τις γενικότερες αλλαγές και αφουγκραζόμενο τα προβλήματα που έφερε στην επιφάνεια η πανδημία καθώς και τις νέες ψηφιακές συμπεριφορές του κοινού, αξιοποίησε τις νέες δυνατότητες της τεχνολογίας δημιουργώντας νέες τάσεις. Στις επόμενες παραγράφους θα μιλήσουμε για τις 6+1 τάσεις του Digital Marketing που θα απασχολήσουν την αγορά τα επόμενα χρόνια.
Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι αυτές:
Καθώς η πανδημία και ο περιορισμός των μετακινήσεων αύξησαν τις “near me” αναζητήσεις στη Google, το local SEO σήμερα είναι περισσότερο επίκαιρο παρά ποτέ. Βέβαια, η αναζήτηση κοντινών επιχειρήσεων δεν είναι απλώς μια μόδα. Ο κόσμος φαίνεται να στρέφεται με γοργούς ρυθμούς προς τις τοπικές επιχειρήσεις και υπάρχει ένα διπλό μήνυμα πίσω από αυτή την τάση. Αφενός, ενισχύεται η τοπική οικονομία και ευημερεί η κοινότητα. Αφετέρου, πρόκειται για μια περιβαλλοντική επιλογή που βοηθά στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Το κίνημα “support local businesses” είναι μια ευκαιρία που αξίζει να εκμεταλλευτούν οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. (Για έναν αναλυτικό οδηγό SEO δείτε εδώ).
Το video ήταν και είναι αυτό που δημιουργεί το μεγαλύτερο engagement. Και φυσικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας υπερίσχυσε των άλλων καθώς το video προσφέρει την ψευδαίσθηση της φυσικής παρουσίας, πόσο μάλλον τις στιγμές που όλος ο κόσμος βρισκόταν σε απομόνωση. Η αμεσότητα που δίνει ενισχύει την εμπιστοσύνη του κοινού, λύνει πιθανές απορίες και ενισχύει την ικανοποίηση των πελατών.
Τα σύντομα video του TikTok είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Το Tik Tok είναι μία εφαρμογή στα smartphones που σου επιτρέπει να φτιάχνεις και να δημοσιεύεις (μέσω της πλατφόρμας του) βίντεο με μουσική και ειδικά εφέ. Επιπλέον μπορεί κάποιος να σχολιάσει, να στείλει προσωπικό μήνυμα ή να διαμοιράσει ένα βίντεο σε άλλες πλατφόρμες ή σε άλλους χρήστες. Η πλειοψηφία των βίντεο είναι χορευτικά ή αστεία κι αυτό τα βοηθά στο να γίνουν πιο εύκολα viral και να μοιραστούν σε ολόκληρο το internet. Θεωρείται Social Media εφαρμογή. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει αλληλεπίδραση με άλλους χρήστες κι επικοινωνία. Ειδικά αν το target group της επιχείρησης είναι οι millennials, το TikTok είναι ιδανικός τρόπος προσέγγισης. Αυτό μπορεί να γίνει είτε με δημιουργία πρωτότυπου περιεχομένου, είτε σε συνεργασία με influencers.
Το live streaming έχει πια καθιερωθεί και έχει γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας. Πολλοί το ονομάζουν τo σύγχρονο “interaction”. Καθημερινά, εκατομμύρια άνθρωποι παρακολουθούν live streaming και virtual events, όχι μόνο για ψυχαγωγικούς σκοπούς, αλλά και για να ενημερωθούν ή να εκπαιδευτούν! Μαθήματα, σεμινάρια και ξεναγήσεις που παλαιότερα μπορούσαν να παρακολουθήσουν μόνο άνθρωποι που κατοικούσαν σε κοντινή απόσταση, πλέον μπορούν να τα απολαύσουν άνθρωποι από όλο τον κόσμο. Είναι μια τάση που πρέπει οπωσδήποτε να ληφθεί υπόψη, σε μια στρατηγική marketing, ιδίως από brands που επιδιώκουν πρόσβαση σε παγκόσμιο κοινό, καθώς καταργεί τους γεωγραφικούς περιορισμούς. Αυτό μπορεί, για παράδειγμα, να γίνει με live σεμινάρια, συνεντεύξεις, demos, stories, online μαθήματα για τη χρήση των προϊόντων ή υπηρεσιών κτλ. Κάθε επιχείρηση καλείται να διαλέξει αυτό που ανταποκρίνεται καλύτερα στο προϊόν της.
Ο αριθμός των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τα social media ως κανάλι πωλήσεων αυξήθηκε τον τελευταίο χρόνο κατακόρυφα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με το Globe Newswire, το εμπόριο μέσω των social media αναμένεται να φθάσει τα 1,948 τρισ. δολάρια το 2026, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 29,4%1. Λόγω του lockdown ο κόσμος έμεινε περισσότερο στο σπίτι, αγόραζε περισσότερο online και έψαχνε τον ευκολότερο τρόπο. Το Social Commerce δεν είναι απλώς διαφημίσεις στα social που οδηγούν τον χρήστη στο site της επιχείρησης, αλλά αντίθετα πρόκειται για πωλήσεις που ολοκληρώνονται μέσα από τη social media πλατφόρμα. Το βλέπουμε συνεχώς να εξελίσσεται μέρα με τη μέρα. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται σε αυτό και το Facebook δίνει όλο και περισσότερες δυνατότητες (Facebook & Instagram Shopping). Τα πλεονεκτήματα αυτής της τάσης είναι αναμφίβολα: Η εμπειρία είναι πιο φιλική για τον χρήστη που βρίσκεται ήδη στην πλατφόρμα, ενώ οδηγείται απευθείας σε αγορά, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφτεί το website, να κάνει εγγραφή κλπ.
Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ήδη παρούσα στην καθημερινότητά μας, ακόμα και όταν δεν το συνειδητοποιούμε. Στο digital marketing, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αξιοποιηθεί για την καλύτερη και ποιοτικότερη κατανόηση του κοινού αναλύοντας τις αγοραστικές συμπεριφορές και στοχεύοντας αποτελεσματικότερα τους πελάτες. Συγκεκριμένα, τα robots & chatbots είναι το «μυστικό» κλειδί της επιτυχίας σε αρκετούς κλάδους, όπως η επικοινωνία, οι συναλλαγές, η δημιουργία περιεχομένου κ.ά. καθώς παρακολουθούν την κίνηση των πελατών, προβλέπουν τη δημογραφική συμβατότητα αγορών και παρέχουν κορυφαία ποιότητα customer service βελτιώνοντας την εμπειρία του χρήστη και προσφέροντάς του αυτό που χρειάζεται. Στην εξυπηρέτηση του κοινού, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να φτάσει πολύ μακριά με την εγκατάσταση chatbots που απαντούν άμεσα σε ερωτήσεις, συνομιλούν με τους πελάτες και μπορούν να οδηγήσουν πιο γρήγορα στην πώληση.
Η απόλυτη εμπειρία στην εξυπηρέτηση του χρήστη. Φέρνει έναν νέο τρόπο οπτικής και φωνητικής αναζήτησης, χωρίς την ανάγκη πληκτρολόγησης. Η τάση αυτή αξιοποιεί στο έπακρο τα εργαλεία που προσφέρει η τεχνολογία. Οι χρήστες πραγματοποιούν αναζητήσεις ανεβάζοντας εικόνες (Pinterest Lens, Google Lens, CamFind, Bing Visual Search, είναι μερικά από τα εργαλεία που χρησιμοποιούν) ή με φωνητική αναζήτηση χρησιμοποιώντας τους mobile βοηθούς τους. Στην Ελλάδα, η τάση παρατηρείται σε μικρότερο βαθμό, καθώς τα εργαλεία αυτά δεν έχουν γίνει ακόμα μέρος της καθημερινότητάς μας. Καθώς όμως τα πράγματα εξελίσσονται γρήγορα, απαιτείται προσαρμογή και των ελληνικών websites.
Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες είναι ένας από τους πιο αποδοτικούς τρόπους ενίσχυσης των σχέσεων μεταξύ του brand και του καταναλωτή. Σύμφωνα με την developgreece το 79% του καταναλωτικού κοινού επηρεάζεται περισσότερο από το user-generated content για τις αγοραστικές του αποφάσεις από ό,τι από τα προωθητικά emails και τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης2! Πρόκειται για οποιοδήποτε περιεχόμενο έχει δημιουργηθεί από τους χρήστες, αλλά και από το ευρύτερο καταναλωτικό κοινό, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για σκοπούς marketing. Το content αυτό έχει τη μορφή εικόνων και βίντεο, κριτικών (reviews), αναρτήσεων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, blogs και φόρουμ, testimonials κ.ά. Έτσι, το brand προβάλλεται σε περισσότερα άτομα, αυξάνοντας τόσο τα νέα leads όσο και το conversion rate. Για να ενθαρρύνετε το UGC για τα δικά σας προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας μπορείτε να προσφέρετε ένα κίνητρο, όπως, για παράδειγμα, ένα ποσοστό έκπτωσης στην πρώτη αγορά!
Μπορεί όλα αυτά τα trends του digital marketing για το 2021 να δημιουργήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας, όμως είναι βέβαιο ότι ήρθαν για να μείνουν!
#digitalmarketing #marketing #trendsdigital #localSEO #seosocial #socialmediacommerce #videomarketing
Για περισσότερο διάβασμα στη θεματική Τάσεις του Digital Marketing σας παραπέμπουμε εδώ:
Πηγές:
- https://www.capital.gr/epixeiriseis/3526791/xexaste-ta-eshops-zito-to-social-commerce
- https://developgreece.com/user-generated-content/
- https://www.greekinternetmarketing.com/blog/proothisi-istoselidon/social-commerce-4-tropoi-gia-apolyti-epityhia
- https://www.thedrum.com/news/2021/10/22/the-top-global-media-consumption-trends-2021