Οι 6 πιο πετυχημένες καμπάνιες μάρκετινγκ όλων των εποχών

9 Δεκ, 2021 | Branding & Marketing

Καθημερινά πλημμυριζόμαστε από καμπάνιες μάρκετινγκ. Όμως λίγες είναι αυτές που καταφέρνουν να πρωτοτυπήσουν, να μας κάνουν να δούμε το brand που παρουσιάζουν με έναν διαφορετικό και ξεχωριστό τρόπο και τελικά να πετύχουν να μας κάνουν να το θυμόμαστε, πολλές φορές ακόμα και μετά από χρόνια. Σύμφωνα με τη σχολή της Φρανκφούρτης η διαφήμιση μεταφέρει την αισθητική, την κουλτούρα, τη γλώσσα, την κοινωνική πραγματικότητα ανά τις δεκαετίες και τους αιώνες αναγόμενη εν τέλει σε μία σύγχρονη μορφή τέχνης.

Σας παρουσιάζουμε τις 6 πιο πετυχημένες καμπάνιες μάρκετινγκ που κατάφεραν και έμειναν στην ιστορία. Τι ήταν αυτό που τις έκανε να ξεχωρίσουν;

«Just Do It»

Επιλογή σωστού μότο. Ποιος δεν γνωρίζει το μότο «Just Do It» της Nike, μαζί με το εμβληματικό λογότυπο; Είναι τόσο διάσημο και αντιπροσωπευτικό της εταιρείας που δύσκολα θα βρείτε άνθρωπο που να μην το έχει δει τουλάχιστον μία φορά κάπου ή να μην το συνδέσει με τη Nike μόλις το ακούσει. Με μόλις τρεις λέξεις, καταφέρνουν να δώσουν λακωνικά και εύστοχα το μήνυμα και το ύφος της εταιρείας για την προσήλωση στο στόχο, την ενέργεια, τη δύναμη και την αποφασιστικότητα που χρειάζεται ένας αθλητής. Το σλόγκαν εμφανίστηκε πρώτη φορά το 1987 στην πρώτη μεγάλη τηλεοπτική διαφήμιση της Nike, και η επίδρασή της ήταν πολύ μεγαλύτερη από τα πιο αισιόδοξα όνειρα του διαφημιστικού τμήματος της εταιρείας. Μέχρι και σήμερα, αποτελεί βασικό μότο της εταιρείας.

Nike Just Do It moto

«Το Red Bull δίνει φτερά»

Ακόμα μια εμβληματική καμπάνια που εκτόξευσε τη δημοφιλία της Red Bull σε όλο τον πλανήτη. Η φράση «το Red Bull δίνει φτερά», συνοδευόμενη από εικόνες ανθρώπων που πίνουν μια γουλιά από το ποτό και έπειτα βγάζουν φτερά και πετάνε, είναι γνωστή σε όλους μας.

Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουμε είναι ότι αυτή η καμπάνια κόστισε στον κολοσσό από την Αυστρία, που πουλάει κάθε χρόνο 6,3 δις. κουτάκια παγκοσμίως, 13 εκατ. δολάρια. Αυτό συνέβη όταν ο Benjamin Careathers ισχυρίστηκε ότι το σλόγκαν της εταιρείας είναι παραπλανητικό καθώς μετά από 10 χρόνια κατανάλωσης του Red Bull «δεν έβγαλε φτερά και ούτε βελτιώθηκε η συγκέντρωση ή η ταχύτητά του»! Η Red Bull, που δεν ήθελε να πληγεί η φήμη της με μια δικαστική διαμάχη, συμφώνησε να πληρώσει συνολικά 13 εκατομμύρια δολάρια σε οποιονδήποτε Αμερικανό πολίτη θα δήλωνε ότι εξαπατήθηκε από το σλόγκαν. Όποιος δήλωνε ότι έχει αγοράσει το συγκεκριμένο ποτό από την 1η Ιανουαρίου 2002 έως τις 3 Οκτωβρίου 2014, ανεξάρτητα αν υπάρχει απόδειξη αγοράς που να το αποδεικνύει, θα λάμβανε ως αποζημίωση 10 δολάρια σε μετρητά ή 15 δολάρια σε προϊόντα της εταιρείας. Έτσι κατάφερε έξυπνα να γυρίσει κάτι άσχημο υπέρ της.

«Μοιράσου μια Coca-Cola»

Μια από τις μεγαλύτερες και πιο επιτυχημένες καμπάνιες αυτή τη στιγμή στον κόσμο, «Μοιράσου μια Coca-Cola», λανσαρίστηκε πρώτη φορά στην Αυστραλία το 2011 και βασιζόταν στο εξής απλό σκεπτικό: αλλάζοντας το κλασσικό περιτύλιγμα των κουτιών και των μπουκαλιών Coca-Cola, με ένα παρόμοιο που έλεγε «Μοιράσου μια Coca-Cola με…» ακολουθούμενη από ένα όνομα. Έτσι, ο καθένας έψαχνε να βρει το όνομα που θέλει για να τη μοιραστεί με κάποιον γνωστό του. Η διαφήμιση έγινε τόσο διάσημη που υιοθετήθηκε από πολλές χώρες, η καθεμιά με τα δικά της παραδοσιακά ονόματα.

Μοιράσου μια Coca-Cola

I’m lovin it

Η καμπάνια της McDonald’s – I’m lovin it. Ένα πιασάρικο και συναρπαστικό jingle (jingle = a short slogan, verse, or tune designed to be easily remembered, especially as used in advertising) με υπογραφή, είναι ο καλύτερος τρόπος για να περάσει ένα προϊόν το μήνυμά του. Η McDonald’s, έκανε το σλόγκαν της να χρησιμοποιείται από όλους τους ανθρώπους στην καθημερινότητά τους. Η καμπάνια με αυτό το jingle, δημιουργήθηκε από τη γερμανική διαφημιστική εταιρία Heye & Partner, το δε σλόγκαν αναφέρεται στο τραγούδι του δημοφιλούς τραγουδιστή Justin Timberlake, με τον ίδιο τίτλο.

Im loving it

A Diamond is Forever

Η φράση «A Diamond Is Forever» ήταν ένα σλόγκαν που χρησιμοποιήθηκε στην αγορά διαμαντιών από την εταιρία εξόρυξης De Beers. Η διαφημιστή καμπάνια της De Beers είναι μία από τις πιο επιτυχημένες που δημιουργήθηκαν ποτέ. Τη δεκαετία του 1940, η De Beers ανέθεσε στο διαφημιστικό γραφείο N. W. Ayer να κάνει το διαμάντι σύμβολο αγάπης αξιοποιώντας την ιδέα: όσο πιο ακριβό είναι το διαμάντι τόσο πιο μεγάλη η αγάπη! Για να πάρει δυναμική το όλο εγχείρημα, χρησιμοποίησαν το Hollywood δίνοντας διαμάντια σε αστέρες του κινηματογράφου για να τα φοράνε τόσο στη σκηνή όσο και δημοσίως. Περίπου το 1950, άρχισαν να χρησιμοποιούν στην έντυπη διαφήμισή τους το σλόγκαν «A Diamond Is Forever» και για να επιτευχθεί ο στόχος παρουσίαζαν τα διαμάντια σαν κάτι που αποκτάς και δεν θέλεις να αποχωριστείς ποτέ –όπως άλλωστε είναι και η ρομαντική ιδέα της αγάπης. Η εκστρατεία έπεισε τους Αμερικανούς ότι ένα διαμαντένιο δαχτυλίδι αρραβώνων είναι απαραίτητο και ότι η ποιότητα του διαμαντιού σχετίζεται με την αγάπη που έχει ο άντρας για τη γυναίκα. Έτσι, η τιμή των διαμαντιών αυξανόταν σταθερά καθώς συνεχιζόταν η αγορά διαμαντένιων δαχτυλιδιών, τα οποία σπάνια μεταπωλούνταν. Το σλόγκαν ριζώθηκε τόσο βαθιά στην κουλτούρα ώστε χρησιμοποιήθηκε ως βάση για τον τίτλο του μυθιστορήματος και της ταινίας James Bond, τα οποία με τη σειρά τους παρείχαν επιπλέον δωρεάν διαφήμιση καθιερώνοντας τη στρατηγική της εν λόγω εταιρίας ως μια από τις πιο πετυχημένες καμπάνιες μάρκετινγκ στην ιστορία του χώρου.

Diamonds are forever

“Yes We Can”

Τέλος, θα κλείσουμε με μια από τις πολιτικές καμπάνιες του Barack Obama που είχε ως βάση το μότο: “Yes We Can”. Στις ΗΠΑ οι πολιτικές καμπάνιες υποστηρίζονται από τεράστιους προϋπολογισμούς. Η υποψηφιότητα του Barack Obama το 2008 για τον Λευκό Οίκο, χρειαζόταν ένα ισχυρό και αξέχαστο σύνθημα-σλόγκαν για να τον οδηγήσει στην επιτυχία. Το “Yes We Can”, μαζί με τα εντυπωσιακά γραφικά του, έδωσε τη δυνατότητα στον Barack Obama, να μπει στον Λευκό Οίκο ως ο 44ος Πρόεδρος των ΗΠΑ.

Barac Obama, Yes We Can

#marketing #marketing-campaigns #opentech


Για περισσότερο διάβασμα σχετικά με τις πιο πετυχημένες καμπάνιες μάρκετινγκ σας παραπέμπουμε εδώ:

Πηγές:

  1. https://www.kathimerini.gr/economy/business/826011/moirasoy-ena-fili-kai-ayto-to-kalokairi/
  2. https://www.esolutionpro.gr/business/4-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%80%CE%B9%CE%BF-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%80%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CE%B5%CF%82-marketing/
  3. https://www.businessinsider.com/ads-that-changed-the-world-2014-8#1947-a-diamond-is-forever-6
  4. https://whatagraph.com/blog/articles/10-most-powerful-marketing-campaigns-of-all-time
  5. https://clocktowerinsight.com/6-of-the-greatest-marketing-campaigns-of-all-time/

Έχετε ερωτήσεις; Επικοινωνήστε μαζί μας εδώ!