Τι είναι το LinkedIn και γιατί να επενδύσετε σε αυτό;

20 Νοέ, 2021 | Branding & Marketing| Consulting| Tech News

Πρόκειται για ένα κοινωνικό επαγγελματικό δίκτυο. Πολλές φορές θα ακούσετε να το αναφέρουν ως την επαγγελματική έκδοση του Facebook. Διαθέτει πάνω από 675 εκατομμύρια χρήστες σε περισσότερες από 200 χώρες, καθιστώντας το, το σημαντικότερο κοινωνικό δίκτυο για να προσεγγίσετε μέλη επιχειρήσεων που έχουν τη δυνατότητα λήψης αποφάσεων καθώς και να συνδεθείτε με επαγγελματίες από κάθε κλάδο επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Όπως εξηγεί στους New York Times1 το διευθυντικό στέλεχος του LinkedIn Νταν Ροθ: «Στο LinkedIn εκφραζόμαστε όπως και στο γραφείο μας και όχι όπως στο μπαρ ή τον δρόμο. Εκεί μας βλέπει ο μελλοντικός μας εργοδότης. Άνθρωποι με τους οποίους θα συνεργαστούμε στο μέλλον. Δεν είναι τυχαίοι ηλεκτρονικοί φίλοι, που το πιο πιθανό είναι ποτέ στη ζωή μας να μην τους συναντήσουμε».

Στο LinkedIn, μια επιχείρηση μπορεί να προβληθεί ανάμεσα σε εκατομμύρια επαγγελματίες αλλά και δυνητικούς πελάτες, να εξωτερικεύσει τις θέσεις της και τις σκέψεις της για τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται, να βρει τον επόμενο συνεργάτη της και να προσελκύσει νέους εργαζόμενους για να ενταχθούν στην ομάδα της. Και όλα αυτά χάρη στη συνεχώς αυξανόμενη βάση χρηστών, τις νέες λειτουργίες που συνεχώς αναβαθμίζει και φυσικά τα πολύ αποτελεσματικά διαφημιστικά εργαλεία που διαθέτει.

Κάρτα Linkedin

Επιπλέον, έχετε το πλεονέκτημα ότι βρίσκεστε στο κατάλληλο μέσο τη σωστή στιγμή. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Instagram, όπου πρωταρχικός σκοπός του χρήστη είναι να δει απλές καθημερινές συνήθειες των φίλων του, οι χρήστες μπαίνουν στο LinkedIn για να εμπλουτίσουν τις επαγγελματικές τους γνώσεις. Μπορεί να αναζητούν μια λύση διαχείρισης χρόνου για την εταιρεία τους ή ένα νέο εκπαιδευτικό λογισμικό για τους υπαλλήλους τους. Εσείς πρέπει να φροντίσετε η επιχείρηση σας να είναι εκεί όταν θα ψάξουν.

Όταν διαφημίζεστε στο LinkedIn, οι διαφημίσεις σας εμφανίζονται σε ένα newsfeed, μια ροή νέων, γεμάτη ειδήσεις για τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται οι δυνητικοί πελάτες σας, συμβουλές εμπειρογνωμόνων, προτάσεις εκπαίδευσης καθώς και συμβουλές. Εμφανίζεστε δηλαδή σε άτομα που θέλουν να βελτιώσουν τον κλάδο τους, την επιχειρηματική τους δραστηριότητα αλλά και τους εαυτούς τους ως επαγγελματίες.

Το LinkedIn παρουσίασε επίσης πρόσφατα το Lookalike Audience. Αν θέλετε να προσεγγίσετε άτομα παρόμοια με τους υπάρχοντες πελάτες σας, ανεβάστε τη λίστα των πελατών σας και δημιουργήστε ένα παρόμοιο κοινό με βάση τα χαρακτηριστικά που έχει το ήδη υπάρχον. Τέλος, με την εγκατάσταση του LinkedIn Insight στο website σας, θα έχετε τη δυνατότητα να επαναστοχεύσετε (retargeting) τους επισκέπτες σας με σχετικό περιεχόμενο.

Ένα άλλο πλεονέκτημα που δίνει είναι ότι μπορείτε να αξιοποιήσετε τους υπαλλήλους σας εφόσον τους δώσετε τα εργαλεία που χρειάζονται για να αναπτυχθούν. Με κατάλληλα βελτιστοποιημένα προφίλ, οι υπάλληλοί σας μπορούν να γίνουν εκπρόσωποι της επιχείρησης σας και το μεγαλύτερο πλεονέκτημά της. Τα βελτιστοποιημένα προφίλ, τόσο αυτά της επιχείρησης όσο και των υπαλλήλων σας, ενισχύουν την εμφάνιση στα αποτελέσματα αναζήτησης τόσο στην πλατφόρμα LinkedIn όσο και στις αναζητήσεις στη Google.

Έτσι λοιπόν το LinkedIn αποτελεί και αυτό αναπόσπαστο μέρος του social branding μιας επιχείρησης. Τα Facebook posts, τα Instagram stories και τα LinkedIn updates, φτιάχνουν την εικόνα, τα συναισθήματα, τις μνήμες και τελικά φέρνουν επιθυμητό engagement της αγοράς. Είναι αυτό που δίνει ώθηση στην οργανωτική ανάπτυξη, στις καθαρές πωλήσεις και φέρνει στην επιφάνεια την κουλτούρα των ανθρώπων που απασχολεί μια εταιρεία, μέσα σε δευτερόλεπτα. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που οι επιχειρήσεις έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στο Business και Employer branding μέσω των social media. Είναι δύο πρακτικές που υιοθετούνται στρατηγικά ώστε να πείσουν το κοινό για την ποιότητα του brand και τις προοπτικές μιας επιχείρησης, καθώς και για την αξιοπιστία του εργοδότη.

Γιατί φαίνεται δύσκολο;

Το Linkedin βέβαια, μοιάζει δύσκολος γρίφος για κάποιους. Αυτό συμβαίνει γιατί ο περισσότερος κόσμος φαίνεται να αναζητά πιο εύκολες και πιο γρήγορες λύσεις για να χτίσει και να δημιουργήσει ανάγκες. Λοιπόν, το μέσο αυτό δεν λειτουργεί έτσι. Ο χρόνος είναι το κλειδί και πρέπει να τον διαχειριστείς σωστά για να αποκομίσεις όλα τα πιθανά οφέλη. Γι’ αυτό και στο LinkedΙn ίσως να μην σου είναι ξεκάθαρο αν πρέπει να στοχεύσεις στην οργανική χρήση ή στην επί πληρωμή. Είναι πιθανό να μη μπορείς να διακρίνεις ποια από τις δύο θα λειτουργήσει προς όφελός σου. Είναι πάντα καλύτερο να χτίσεις το κοινό σου οργανικά, να το εκπαιδεύσεις, να δημιουργήσεις συνήθειες και μετά να επενδύσεις σε αυτές, παρά να χαλάσεις χρήματα σε περιεχόμενο και στόχευση κοινού που δεν έχεις ποτέ τεστάρει και δεν σου έχει δώσει ποτέ feedback. Αυτό ισχύει για κάθε οργανισμό που μπορεί να έχεις και θέλεις να τον ενισχύσεις μέσω στρατηγικών digital marketing. Δεν έχει σημασία αν είναι startup, μικρή επιχείρηση ή πολυεθνική. Θυμήσου ότι το σημαντικό είναι να μάθεις το digital κοινό σου και αυτό χρειάζεται χρόνο, testing, βελτιστοποίηση και σίγουρα, στη συνέχεια, επένδυση.

Εν ολίγοις

Μια νοοτροπία που διέπεται από την εκτίμηση κινδύνου, την πρόληψη και τη συστηματική δουλειά, θα είναι πιο αποτελεσματική στη χρήση του LinkedIn. Γρήγορες και επιθετικές κινήσεις δεν οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα και δεν έχουν την ανταπόδοση που αναμένουμε.

Στην πραγματικότητα, οι αλγόριθμοι του LinkedIn είναι ευνοϊκοί μόνο απέναντι σε όσους πιστεύουν στη λογική “πρώτα η ομάδα” και μοιράζονται πρακτικές υπέρ της κοινότητας. Ίσως γι’ αυτό η διαφήμιση στο LinkedIn είναι τόσο ακριβή. Είναι ένας τρόπος να αποφευχθεί η επιθετική χρήση και οι μαζικές προσεγγίσεις. Ή τουλάχιστον, αυτός είναι ένας από τους λόγους.

#linkedin #socialmediamarketing #marketing


Για περισσότερο διάβασμα σχετικά με το ερώτημα: «Τι είναι το LinkedIn» σας παραπέμπουμε εδώ:

Πηγές

  1. https://www.nytimes.com/2019/08/08/style/linkedin-social-media.html?fallback=0&recId=1PEf5k6Uq6DoKR6HRdz5VmRAo5W&locked=0&geoContinent=EU&geoRegion=L&recAlloc=story&geoCountry=GR&blockId=home-featured&imp_id=321145453&action=click&module=editorsPicks&pgtype=Article
  2. https://www.aboutnet.gr/blog/2399-pos-na-xrisimopoiisete-to-linkedin-dinamika/
  3. https://www.ft.com/content/8d910754-3568-412c-8a10-9e4806a83b11
  4. https://www.marketingmag.com.au/hubs-c/linkedin-turns-18-with-a-whirlwind-of-updates/

Έχετε ερωτήσεις; Επικοινωνήστε μαζί μας εδώ!