Το click away & το click in shop ήρθαν για να μείνουν!
16 Ιαν, 2021 | Branding & Marketing| Tech News| Web Design
Πριν λίγο καιρό προκειμένου να ανοίξουν και να λειτουργήσουν τα καταστήματα ακούσαμε από το Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή το γνωστό σε όλους μας πια «click away»! Τις τελευταίες ώρες προστέθηκε ένας ακόμη όρος, το «click in shop». Ας δούμε τι ακριβώς σημαίνουν αυτά για τους καταναλωτές αλλά και για τους ιδιοκτήτες καταστημάτων.
Το click away, ή αλλιώς take away με προπαραγγελία, είναι μια γνωστή πρακτική αγοράς προϊόντων σε πολλές χώρες του κόσμου. Στην Ελλάδα, αν και δεν ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένη στην προ κορονοϊού εποχή, την ακολουθούσαν κάποιες εταιρείες και καταστήματα. Το προηγούμενο διάστημα δεν αποτελούσε απλά μια επιλογή αλλά τη μοναδική επιλογή, για να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα καταστήματα σύμφωνα με τα μέτρα που είχε λάβει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του ιού!
Ο καταναλωτής λοιπόν, κάνει την έρευνα αγοράς του από πριν, στο κινητό ή στον υπολογιστή του και μόλις βρει αυτό που χρειάζεται, κάνει την παραγγελία του online ή τηλεφωνικά και ιδανικά πληρώνει κιόλας online. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται στο κατάστημα αποκλειστικά για να παραλάβει το προϊόν εκτός του καταστήματος, και μετά από συνεννόηση. Έτσι η έρευνα αγοράς μεταφέρεται στο διαδίκτυο και δεν γίνεται πια στο φυσικό κατάστημα.
Εάν δεν έχετε ήδη ηλεκτρονικό κατάστημα (Eshop), θα μπορέσετε να εξυπηρετήσετε το click away και μέσω τηλεφώνου. Αυτό όμως δεν είναι ιδανικό! Τώρα που η έρευνα αγοράς γίνεται online από τους καταναλωτές καλό θα ήταν να κάνετε κάποια μικρά και εύκολα πράγματα για να μπορέσετε να ανταποκριθείτε. Ακολουθούν οι συμβουλές μας:
- Αρχικά μεταφέρετε τα προϊόντα σας online
Εάν δεν διαθέτετε Eshop και όμως θέλετε να εκμεταλλευτείτε την περίοδο του click away, πρέπει να βρείτε έναν τρόπο να δείξετε τα προϊόντα σας στους καταναλωτές online. Πώς; Χρειάζεστε απλά μια λίστα προϊόντων με φωτογραφίες (ακόμα και ένα μέτριο κινητό σήμερα μπορεί να κάνει αυτή τη δουλειά), περιγραφές και τιμές για να τα ανεβάσετε σε μια πλατφόρμα online. Η πλατφόρμα αυτή θα μπορούσε να είναι η Facebook σελίδα σας, ο Instagram λογαριασμός σας ή οποιοδήποτε άλλο εξειδικευμένο για αυτή τη δουλειά website. Προφανώς, ο πιο ιδανικός τρόπος που απαιτεί όμως επένδυση χρόνου και χρημάτων, είναι η δημιουργία ενός Eshop.
- Δώστε στους καταναλωτές τη δυνατότητα παραγγελίας και πληρωμής
Είναι πολύ εύκολο να δώσετε στους καταναλωτές τη δυνατότητα να παραγγέλνουν ή ακόμα και να πληρώνουν ηλεκτρονικά ώστε να γίνεται πιο εύκολα και γρήγορα μετά η παραλαβή. Εάν έχετε ένα website μπορείτε να δέχεστε πληρωμές με κατάθεση σε τράπεζα ή τη χρέωση πιστωτικής κάρτας. Φυσικά υπάρχουν και οι τρόποι πληρωμής όπως αντικαταβολή, πληρωμή στο κατάστημα κ.α.
- Γνωστοποιήστε στους πελάτες τις δυνατότητές τους
Θα πρέπει να γίνει γνωστό σε φίλους, γνωστούς και αγνώστους, ότι πλέον δέχεστε παραγγελίες εκτός καταστήματος, τηλεφωνικά ή μέσω του Eshop ή του website σας. Μπορείτε να τους ενημερώσετε μέσω των Social Media. Φυσικά εάν έχετε ήδη συλλέξει email πελατών μέσω κάποιας υπηρεσίας newsletter, μην αμελήσετε να στείλετε ένα ενημερωτικό email στους πελάτες σας, με links προς τα προϊόντα σας, το νέο σας Eshop ή τις νέες προσφορές. Τέλος, αν έχετε ήδη Eshop ίσως είναι η ιδανική στιγμή για να μπείτε σε μεγάλες πλατφόρμες αγορών όπως το Skroutz, το BestPrice κα.
Με το «click in shop» ο καταναλωτής θα μπορεί να κλείνει τηλεφωνικά ή διαδικτυακά ραντεβού για την επίσκεψή του στο κατάστημα σε προκαθορισμένη ώρα, να διαλέγει το προϊόν που τον ενδιαφέρει εκεί, να το δοκιμάζει εφόσον επιθυμεί και να το πληρώνει εντός του καταστήματος.
Το «click away» και το «click in shop» μπορεί να εμφανίστηκαν ξαφνικά στην ελληνική πραγματικότητα όμως ας μην ξεχνάμε ότι ίσως αποτελούν μια ευκαιρία για κάθε επιχείρηση που δεν είχε μέχρι σήμερα ψηφιακή παρουσία να τη δημιουργήσει! Και ακόμα και αν το click away φύγει, η διαδικτυακή σας παρουσία είναι κάτι που θα μείνει! 🙂