Η δημιουργία ενός blog post παρόλο που απαιτεί χρόνο και αρκετή έρευνα, δεν είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία και μπορεί να φέρει θεαματικά αποτελέσματα στην απόδοση της ιστοσελίδας σας στη Google. Σύμφωνα με έρευνα της optinmonster, οι ιστοσελίδες που έχουν Blog παίρνουν 97% περισσότερα links σε σχέση με αυτές που δεν έχουν. Επίσης, σύμφωνα με την Hubspot, το 55% των εργαζομένων στο marketing αναφέρουν πως η δημιουργία Blog αποτελεί τη Νο1 προτεραιότητά τους στο content marketing. Όμως, όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο μας, δεν αρκεί μόνο το ελκυστικό περιεχόμενο για να γίνει ένα πετυχημένο blog post, αλλά χρειάζεται επίσης και μια σωστή στόχευση σε λέξεις-κλειδιά, να είναι σαφές, να έχει τη σωστή έκταση κτλ. Εν ολίγοις, χρειάζεται να γνωρίζει κανείς τη μηχανική του content marketing και τη λογική των αλγορίθμων που ιεραρχούν και ταξινομούν το περιεχόμενο στο διαδίκτυο. Κάποια «μυστικά» του χώρου θα αναφέρουμε σήμερα εδώ.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να σκεφτείς πριν ξεκινήσεις να γράφεις είναι να βρεις το «σωστό» θέμα. Για να είναι ένα άρθρο επιτυχημένο και να το διαβάσουν πολλοί χρήστες, θα πρέπει να πραγματεύεται κάτι το οποίο τους ενδιαφέρει. Ένα σύνηθες λάθος που κάνουν οι bloggers είναι να γράφουν κάτι το οποίο αποδεικνύεται στην πορεία ότι δεν ενδιαφέρει το κοινό, με αποτέλεσμα να μην προσελκύει χρήστες πίσω στη σελίδα στην οποία δημοσιεύτηκε. Μια καλή τακτική -που ακολουθούμε κι εμείς- είναι να δημιουργήσεις άρθρα για το blog σου αφού πρώτα ερευνήσεις στη Google διάφορα θέματα που κατά καιρούς αναζητούν οι χρήστες και έχουν άμεση σχέση με το αντικείμενό σου. Πριν απ’ όλα λοιπόν πρέπει να γνωρίζεις το κοινό σου! Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει μερικές μεθόδους που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να βρεις τι ψάχνουν οι χρήστες. Το ζητούμενο εδώ είναι να έχεις πάντα άρθρα που μπορούν να απαντήσουν στα “ερωτήματα” του κοινού σου. Άρθρα με πλούσιο πρωτογενές περιεχόμενο που ψάχνει για να διαβάσει ο κόσμος.
Google Search: Τσέκαρε τα προτεινόμενα αποτελέσματα και τις συχνότερες ερωτήσεις που κάνουν ο χρήστες. Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν κάποιες από τις εκφράσεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες και για τις οποίες θα μπορούσαμε να αναπτύξουμε ένα άρθρο. Η αυτόματη συμπλήρωση της Google μας δίνει μια εικόνα των συχνότερων φράσεων που γράφει ο κόσμος στο Google Search. Και δεν χρειάζεται καθόλου κόπο, γι’αυτό και τη βάλαμε πρώτη.
Google trends: Μας δίνει μια ιδέα για τις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις ανά χώρα. Μπορούμε και από εδώ να βρούμε κάποια θέματα που απασχολούν τον κόσμο και να τα αναπτύξουμε.
Google Ads Search Terms: Σε περίπτωση που τρέχουμε κάποιες διαφημίσεις αυτή την περίοδο, μπορούμε να το εκμεταλλευτούμε. Από εκεί μπορούμε να βρούμε από την κατηγορία με τις λέξεις-κλειδιά συχνές εκφράσεις με τις οποίες εμφανίζονται οι διαφημίσεις μας και να πάρουμε και από κει μια ιδέα για κάποια θέματα για τα οποία θα μπορούσαμε να γράψουμε στο Blog μας.
Google Analytics: Από αυτήν την πλατφόρμα της Google μπορούμε να εξετάσουμε ποια από τα άρθρα μας έχουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και να εμπλουτίσουμε το Blog μας με περισσότερα άρθρα που έχουν παρόμοιο αντικείμενο με αυτά.
Ανταγωνισμός: Άλλος ένας τρόπος για να πάρουμε ιδέες είναι να παρακολουθούμε τον ανταγωνισμό. Σίγουρα και οι ανταγωνιστές έχουν κάνει την ίδια έρευνα ώστε να αποφασίσουν το θέμα και των δικών τους άρθρων.
Social Media: Μια έρευνα στα social media των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο δικό μας τομέα θα μας δώσει μερικές ακόμα ιδέες μέσα από τα posts, τις ερωτήσεις του κοινού τους ή από τα comments σε posts.
Online εργαλεία: Μια ακόμα λύση είναι τα εργαλεία όπως το Ubbersuggest ή το Ahrefs. Πρόκειται για προγράμματα, δωρεάν ή επί πληρωμή, τα οποία μας δίνουν πληροφορίες σχετικά με θέματα και λέξεις ή φράσεις-κλειδιά τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη συγγραφή άρθρων.
Εισαγωγή
Έχουμε βρει το θέμα. Σειρά έχει να αρχίσουμε να γράφουμε το πραγματικό περιεχόμενο του blog post. Όπως ακριβώς μαθαίνουμε στο σχολείο πώς να γράφουμε μια καλή έκθεση, έτσι ακριβώς εργαζόμαστε και κατά τη συγγραφή του κειμένου μας. Ξεκινάμε με μια εισαγωγή όπου θα λέμε με λίγα λόγια το αντικείμενο που θα αναπτύξουμε, προσπαθώντας να κρατήσουμε το ενδιαφέρον του αναγνώστη ζωντανό. Έτσι θα θέλει να συνεχίσει να διαβάζει. Σκοπός μας είναι με λίγες μόνο προτάσεις, να κατατοπίσουμε τον αναγνώστη για τα κύρια σημεία και το στόχο του άρθρου και τι ακριβώς θα γνωρίζει μετά την ανάγνωση του blog post. Το σημαντικό είναι να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον του απ’ την αρχή.
Ενότητες
Πολύ σημαντικός παράγοντας που πολλοί ωστόσο παραλείπουν ή δε δίνουν τη δέουσα προσοχή, είναι ο διαχωρισμός του κυρίως μέρους σε ενότητες. Αυτό, όχι μόνο κάνει την ανάγνωση του άρθρου πιο ξεκούραστη για τον αναγνώστη, αλλά τον βοηθά, όταν μπαίνει σε ένα άρθρο, να εντοπίζει εύκολα κάτι συγκεκριμένο που θέλει να διαβάσει. Όπως αναφέρεται στο HubSpot, περισσότερο από το 43% των χρηστών «σκανάρουν» ένα άρθρο, δηλαδή δεν το διαβάζουν ολόκληρο από την αρχή έως το τέλος αλλά εν τάχει, διαλέγοντας να διαβάσουν μόνο αυτά που τους ενδιαφέρουν πραγματικά. Βασικό είναι επίσης να μη γράφουμε μεγάλες προτάσεις και παραγράφους, καθώς κατ’ αυτόν τον τρόπο δυσκολεύουμε την ανάγνωση και μπερδεύουμε το χρήστη που μπορεί να χάσει τη ροή του κειμένου. Μην ξεχνάμε ότι αν χωρίσουμε τις ενότητες στρατηγικά και τις δώσουμε τίτλους με σωστά Headings, μπορεί κι αυτό να βοηθήσει την κατάταξη του άρθρου μας στη Google πράγμα που πάντα θα πρέπει να προσέχουμε γιατί σε αυτό στοχεύουμε.
Εικόνες – Βίντεο – Πολυμέσα 🖼️
Η χρήση εικόνων και βίντεο είναι επίσης σημαντική για να υποστηρίζει τα όσα γράφουμε και να κάνει πιο ευανάγνωστο το κείμενο. Τα κείμενα που έχουν μόνο κείμενο έχουν μικρότερη απήχηση από αυτά που εμπεριέχουν εικόνες, βίντεο, screenshots, infographics κ.τ.λ.
Επίλογος
Στο κλείσιμο του άρθρου, τον επίλογο, εκτός από το να κάνουμε μια ανακεφαλαίωση στον αναγνώστη του τι έμαθε, μπορούμε να τον παροτρύνουμε να αλληλεπιδράσει μαζί μας, είτε λέγοντάς μας την άποψή του, είτε ακολουθώντας μας στα διάφορα κανάλια μας ώστε να μαθαίνει τα νέα μας και ό,τι άλλο τον ενδιαφέρει.
Αφού ολοκληρώσεις τη συγγραφή του κειμένου, ήρθε η ώρα να βρείς έναν τέλειο τίτλο ώστε να ανταποκρίνεται στο θέμα του άρθρου αλλά και να παροτρύνει τον αναγνώστη να το διαβάσει. Η γλώσσα του τίτλου θα πρέπει να είναι απλή και κατανοητή και εμπλουτισμένη με λέξεις-κλειδιά. Μια ακόμα συμβουλή που έχουμε να σου δώσουμε για τη δημιουργία του τίτλου είναι (αν και όπου είναι δυνατό) να χρησιμοποιείς αριθμούς όπως για π.χ «Τα 7 βήματα για να κάνετε… ». Οι άνθρωποι έλκονται από τους αριθμούς και τις λίστες γιατί μπορούν να τα κατανοήσουν ευκολότερα. Τέλος, μην ξεχνάς ότι ένας τίτλος μπορεί να είναι και ερώτηση. Οι τίτλοι με ερωτήσεις έχουν αντίκτυπο στα συναισθήματα των χρηστών και τους κάνουν να θέλουν να μάθουν περισσότερα.
Αυτό είναι ζωτικής σημασίας ακόμα και για τους έμπειρους bloggers. Το να ζητήσεις από έναν φίλο ή συνάδελφο να ελέγξει τη δουλειά σου δεν αποτελεί παραδοχή αδυναμίας ή ένδειξη αποτυχίας. Είναι δέσμευση να κάνεις τη δουλειά σου όσο πιο δυνατή γίνεται. Ιδανικά επίλεξε κάποιον που έχει εμπειρία ή γνώσεις σε αυτό το κομμάτι. Πάντα ένα δεύτερο ζευγάρι μάτια μπορεί να εντοπίσει πράγματα που σου ξέφυγαν και γενικά να βοηθήσει.
Το άρθρο σου είναι έτοιμο αλλά κανείς δεν θα το μάθει αν δεν το διαδώσεις. Χρησιμοποίησε τα social media ώστε να το μάθουν οι αναγνώστες σου. Αξιοποιήσε τη δημιουργικότητά σου και ανέβασέ το κατάλληλα σε κάθε κανάλι. Έτσι, θα μάθει το ήδη υπάρχον κοινό σου ότι δημιουργήθηκε νέο περιεχόμενο αλλά θα μπορέσουν να σε ανακαλύψουν και νέοι αναγνώστες. Μην ξεχνάς και τα facebook groups, όπου μπορείς να συμμετέχεις και να ανεβάζεις τα άρθρα σου αλλά και να απαντάς σε απορίες άλλων εν δυνάμει αναγνωστών. Τα σχόλια, τα likes και τα shares πολλές φορές λειτουργούν ως έμπνευση για νέα blog posts.
Το guest blogging είναι ένας έξυπνος και γρήγορος τρόπος για να σε μάθουν και αναγνώστες άλλων blogs. Γράψε σε άλλα blogs έτσι ώστε να φέρεις clicks και αναγνωρισιμότητα στο blog σου. Μην ξεχνάς επίσης, ότι με αυτόν τον τρόπο χτίζεις ταυτόχρονα και δυνατές σχέσεις και συνεργασίες με άλλους bloggers, ενώ συγχρόνως, κερδίζεις backlinks, κάτι που θα σε βοηθήσει να ανέβεις και στα οργανικά αποτελέσματα της Google.
Καλό είναι και τα άρθρα που θα γράψεις ως guest blogger να είναι κοντινά με τα θέματα για τα οποία γράφεις και στο blog σου. Προσπάθησε όμως να μην γράψεις για θέματα για τα οποία έχεις ήδη γράψει, γιατί αυτό ίσως μειώσει τις προβολές τους. Τέλος, μην πέσεις στην παγίδα να παρασυρθείς και να αρχίσεις να γράφεις περισσότερο σε άλλα blogs από ό,τι στο δικό σου!
Και οπωσδήποτε να φιλοξενήσεις κι εσύ στο blog σου, άλλους bloggers με περιεχόμενο που ενδιαφέρει το κοινό σου. Εκτός από τη συνεργασία που θα προκύψει, θα φέρει και κάποιους από τους δικούς του followers στη σελίδα σου!
Ελπίζουμε να σας βοηθήσαμε!
Καλή επιτυχία!
#blogpost #marketing #contentmarketing #blogger #blogging #goodluck #opentech
Πηγές:
- How to Write an Awesome Blog Post in 5 Steps
- Πώς να γράψεις ένα Blog Post
- Πώς να γράφεις και εσύ εθιστικά blog posts για την επιχείρησή σου;
Έχετε ερωτήσεις; Επικοινωνήστε μαζί μας εδώ!