Λίστα ελέγχου νέας ιστοσελίδας

Προετοιμάζετε την επόμενη ιστοσελίδα σας στο WordPress; Ξεκινήστε με αυτοπεποίθηση! Δημιουργήσαμε μια εύχρηστη λίστα ελέγχου νέας ιστοσελίδας για να διασφαλίσετε ότι έχετε κάνει όλα τα απαραίτητα βήματα. Πατήστε πάνω στο κείμενο κάθε σειράς για να την επισημάνετε ως ολοκληρωμένη ή μη εφαρμόσιμη. Καλή επιτυχία!
Υπάρχουν τρία επίπεδα δυσκολίας: εύκολο, μέτριο, και δύσκολο.
Περιεχόμενο

  • Το περιεχόμενο είναι ευανάγνωστο. Επιλέξτε προσεκτικά το μέγεθος της γραμματοσειράς, φτιάξτε μικρές προτάσεις και χρησιμοποιήστε bullet points
  • Οι εικόνες είναι βελτιστοποιημένες για το διαδίκτυο, έχουν τις κατάλληλες ετικέτες και alt text
  • Τα αρχεία ήχου και βίντεο λειτουργούν σωστά
Επικοινωνία

Design & Εμπειρία Χρηστών

Αυτό είναι πολύ σημαντικό στις μέρες μας! Ευτυχώς, μπορείτε να χρησιμοποιείτε δωρεάν εργαλεία όπως το Website’s Planet Responsive Checker για να ελέγξετε την ιστοσελίδα σας σε οθόνες διαφορετικού μεγέθους. Επιπλέον, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Lighthouse, το οποίο μπορείτε να προσθέσετε είτε ως επέκταση στο Google Chrome, είτε από τη γραμμή εντολών, είτε ως Node module. Το Google Lighthouse είναι ένα δωρεάν εργαλείο της Google που σας βοηθά να βελτιώσετε την ποιότητα της ιστοσελίδας σας, αλλά και να ελέγξετε αν είναι φιλική προς φορητές συσκευές.



Η γραμματοσειρά διαβάζεται εύκολα. Μην χρησιμοποιείτε δυσανάγνωστη γραμματοσειρά, ιδιαίτερα σε παραγράφους και μεγάλα τμήματα κειμένου.
Υπάρχει επαρκής χρωματική αντίθεση. Για παράδειγμα, μην χρησιμοποιήσετε μπλε γραμματοσειρά και φόντο με το ίδιο χρώμα.
Η πλοήγηση στην ιστοσελίδα είναι εύκολη. Τα μενού και οι σύνδεσμοι μπορούν να βρεθούν εύκολα.




Συχνά, όταν μια ιστοσελίδα περνά από το στάδιο της προετοιμασίας στο στάδιο της παραγωγής, απαιτείται να αλλάξετε όλες τις διευθύνσεις URL. Βεβαιωθείτε, λοιπόν, ότι έχετε ελέγξει ότι οι διευθύνσεις URL είναι σωστές πριν προχωρήσετε σε άλλα βήματα της παρούσας λίστας ελέγχου.

Σε μία νέα ιστοσελίδα, τα σφάλματα 404 δεν είναι συχνά. Ωστόσο, ένας επισκέπτης μπορεί να κάνει κάποιο λάθος ή με κάποιον τρόπο να καταλήξει στο μήνυμα σφάλματος «Η σελίδα δεν βρέθηκε». Για να μην χάσετε αυτόν τον επισκέπτη, αλλά και για να βελτιώσετε την εμπειρία του, δημιουργήστε μία προσαρμοσμένη σελίδα σφάλματος 404.
Νομικά Θέματα

Πράγματι, αυτό είναι το πιο βαρετό μέρος της λίστας ελέγχου. Ωστόσο, είναι απαραίτητο βήμα εάν θέλετε να αποφύγετε οποιοδήποτε νομικό πρόβλημα αργότερα.
  • Φροντίστε να διαθέτετε τις απαραίτητες άδειες χρήσης για τις εικόνες, τις γραμματοσειρές, τα plugins κ.λ.π.
  • Δημιουργήστε μια σελίδα «Όροι Χρήσης» για να εξηγήσετε λεπτομερώς τις υπηρεσίες σας και τους όρους παροχής των υπηρεσιών σας. Το ChatGPT μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε γρήγορα μια πολύ καλή βάση κειμένου που μπορείτε αργότερα να προσαρμόσετε σύμφωνα με τις ανάγκες σας.
  • Εάν η ιστοσελίδα σας διαθέτει κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου ή κάνετε συναλλαγές για οποιονδήποτε λόγο, θα πρέπει να προσθέσετε την ενότητα «Όροι και Προϋποθέσεις».
  • Εάν συλλέγετε δεδομένα, θα βοηθούσε τους πελάτες σας να νιώσουν περισσότερη ασφάλεια εάν η πολιτική απορρήτου σας τους διαβεβαιώνει ότι τα προσωπικά τους δεδομένα βρίσκονται σε καλά χέρια. Θα πρέπει, επίσης, να συμμορφώνεστε με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR).
  • Ελέγξτε τις νομικές απαιτήσεις σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές σχετικά με την επαλήθευση της ηλικίας, τις απαιτήσεις συναίνεσης, την επεξεργασία πιστωτικών καρτών κ.λ.π.
SEO
Εμφανιστείτε στις αναζητήσεις στην Google!

Βεβαιωθείτε ότι κάθε σελίδα έχει μοναδικό τίτλο, μετά-περιγραφή και είναι βελτιστοποιημένη για τη χρήση λέξεων κλειδιών. Ακολουθήστε τις οδηγίες του plugin. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τα βασικά χαρακτηριστικά του WordPress SEO εδώ.

Για να αλλάξετε τη δομή των permalinks, πηγαίντε στις «Ρυθμίσεις» και κάντε κλικ στο «Permalinks». Εκεί θα βρείτε αρκετές επιλογές. Η καλύτερη είναι να χρησιμοποιήσετε λέξεις από τους τίτλους σας (post names) στα URL.

Το Google Search Console (GSC) είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο. Θα σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα σας από πλευράς SEO και θα σας υποδείξει ορισμένα ζητήματα σχετικά με τη δομή της, τα οποία θα πρέπει να προσέξετε για να αφήσετε ευχαριστημένους και τους επισκέπτες σας και την Google.
Το GSC βοηθά να πάρετε πληροφορίες για την υγεία των εσωτερικών συνδέσμων, των εξωτερικών συνδέσμων που οδηγούν στην ιστοσελίδα σας, πιθανά προβλήματα σε σχέση με το sitemap, σας δίνει τις πιο δημοφιλείς λέξεις κλειδιά, σας ενημερώνει για την κατάσταση καταχώρησης της ιστοσελίδας σας στην Google, τυχόν λάθη, ζητήματα ασφαλείας και πολλά ακόμα.

Το Sitemap.xml είναι ένα αρχείο που περιέχει όλες τις διευθύνσεις URL της ιστοσελίδας σας. Η Google χρησιμοποιεί το αρχείο αυτό για να κατανοήσει πώς είναι οργανωμένη η ιστοσελίδα σας και τι είδους πληροφορίες περιέχει. Όταν της το παρέχουμε κάνουμε πολύ πιο εύκολη τη δουλειά της.
Για να δημιουργήσετε ένα sitemap, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να εγκαταστήσετε το plugin Google XML Sitemaps κάνοντας μόνο μερικά κλικ.
Θα πρέπει να υποβάλετε το νέο σας sitemap.xml στο Search Console έτσι ώστε η Google να προσθέσει τη νέα σας ιστοσελίδα στο ευρετήριό της. Βεβαιωθείτε ότι στο νέο σας sitemap δεν υπάρχει κανένα λάθος.
Διαχειριστείτε την SERP παρουσία σας επιλέγοντας ποιες σελίδες θα εμφανίζονται όταν κάποιος αναζητά το brand σας. Για να το κάνετε αυτό, επιλέξτε «Search Appearance», μετά «Sitelinks» και στη συνέχεια «υποβιβάστε» τις διευθύνσεις URL των σελίδων που δεν θέλετε να εμφανίζονται.
Βεβαιωθείτε ότι σελίδες login έχουν οριστεί σε «noindex» και «nofollow» και σε «disallow» στο sitemap.xml.

Ένα αρχείο robots.txt βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να προσπελάσουν την ιστοσελίδα σας πιο αποτελεσματικά. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το συγκεκριμένο θέμα στον σχετικό οδηγό της Google. Εάν χρησιμοποιείτε το plugin Yoast SEO, μπορείτε να δημιουργήσετε (και στη συνέχεια να επεξεργαστείτε) το αρχείο robots.txt απευθείας από το περιβάλλον εργασίας του Yoast. Για να αποκτήσετε πρόσβαση σε αυτό, θα πρέπει να πάτε στο SEO → Εργαλεία και να κάνετε κλικ στο File editor. Έπειτα, θα μπορείτε να επεξεργαστείτε το περιεχόμενο του αρχείου robots.txt απευθείας από το ίδιο περιβάλλον εργασίας.
Διάφορα

Είναι πολύ σημαντικό να έχετε μία ταυτότητα. Η Google το εκτιμά αυτό. Για να το κάνετε, μεταβείτε στον πίνακα ελέγχου του WordPress και μετά στις Ρυθμίσεις > Γενικά.
Προσβασιμότητα

Η προσβασιμότητα διασφαλίζει ότι η ιστοσελίδα σας είναι εύχρηστη από όλους, ακόμα και από τα άτομα με αναπηρίες.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα plugin, όπως το Complianz – GDPR/CCPA Cookie Consent.
Ασφάλεια


Συνδεθείτε στον πίνακα ελέγχου και αλλάξτε τους κωδικούς πρόσβασης χρηστών.
  • Χρησιμοποιήστε μόνο ασφαλείς κωδικούς πρόσβασης.
  • Αποθηκεύστε τους κωδικούς πρόσβασής στο Bitwarden.

Θα πρέπει να έχετε κάποια ρουτίνα για τη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας και να τα αποθηκεύετε σε κάποιο σημείο εκτός του διακομιστή σας (server). Μπορείτε είτε να λαμβάνετε αντίγραφα ασφαλείας σε τακτική βάση με χειροκίνητο τρόπο, είτε να εγκαταστήσετε ένα plugin για την αυτόματη δημιουργία τους.
Τα plugins συνήθως διατηρούν τα αντίγραφα της ιστοσελίδας σας σε ένα ασφαλές σημείο ώστε να μπορείτε να επαναφέρετε την ιστοσελίδα σας σε προηγούμενη κατάσταση σε περίπτωση που συμβεί κάτι κακό. Η δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας είναι πραγματικά ανεκτίμητη!

Πολλά άσχημα πράγματα μπορούν να συμβούν σε μία WordPress ιστοσελίδα, όπως επιθέσεις από χάκερ, κακόβουλο λογισμικό, ιοί κ.λπ. Είναι, λοιπόν, καλό να προστατεύετε την ιστοσελίδα σας από όλα αυτά με ένα τείχος προστασίας. Το Sucuri είναι μία από τις καλύτερες επιλογές που υπάρχουν για την προστασία της ιστοσελίδας σας. Παρέχει ανίχνευση και καθαρισμό κακόβουλου λογισμικού, παρακολουθεί την ιστοσελίδα σας για πιθανές παραβιάσεις, περιορίζει τις επιθέσεις DDoS και άλλα. Αν θέλετε μια πολύ καλή και δωρεάν λύση μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Wordfence.
Analytics

Το Google Analytics είναι ένα εργαλείο παρακολούθησης της επισκεψιμότητας που θα πρέπει να χρησιμοποιεί κάθε ιδιοκτήτης ιστοσελίδας. Παρακολουθεί τις ενέργειες των επισκεπτών της ιστοσελίδας σας.
Παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες για οτιδήποτε σχετίζεται με το περιεχόμενο και τους επισκέπτες της, όπως τις σελίδες με τις περισσότερες προβολές, τα ποσοστά μετατροπής (conversion), τον καθημερινό αριθμό επισκέψεων, τις αναλυτικές πληροφορίες των προφίλ των χρηστών, τα ποσοστά bounce και πολλά ακόμα σημαντικά στατιστικά.
Το εργαλείο διατίθεται δωρεάν και μπορεί να ενσωματωθεί πολύ εύκολα στην ιστοσελίδα σας με τη χρήση κώδικα που παρέχει έτοιμο η Google. Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα plugin για να συνδεθείτε με το Google Analytics.
Βελτιστοποίηση & Επιδόσεις

Η ιστοσελίδα είναι συμβατή με όλες τις συσκευές (Android, iPhone, tablet). Η CSS, HTML και όλα τα scripts επικυρώνονται και είναι βελτιστοποιημένα. Υπάρχουν αρκετά εργαλεία επικύρωσης και βελτιστοποίησης που μπορούν να σας βοηθήσουν.

Όπως αναφέραμε νωρίτερα, μπορείτε να τρέξετε το Lighthouse είτε ως επέκταση του Google Chrome, είτε από τη γραμμή εντολών, είτε ως Node module. Το Google Lighthouse είναι ένα δωρεάν εργαλείο της Google που σας βοηθά να βελτιώσετε την ποιότητα της ιστοσελίδας σας, αλλά και να ελέγξετε διάφορα ζητήματα σε σχέση με τη φιλικότητα προς φορητές συσκευές.

Ένα ακόμα βήμα που συνιστάται είναι να συνδέσετε την ιστοσελίδα σας με μία υπηρεσία CDN (Content Delivery Network). To CDN είναι μία λύση που αποθηκεύει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας σε ένα δίκτυο από server σε ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι, όταν κάποιος επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας, εξυπηρετείται από την τοποθεσία που βρίσκεται πιο κοντά του και μπορεί να δει την ιστοσελίδα σας πολύ πιο γρήγορα. Ορισμένα από τα πιο δημοφιλή CDN είναι τοStackPath, CloudFlare, Amazon CloudFront, ενώ αν θέλετε μία δωρεάν λύση, μπορείτε να δοκιμάσετε το CloudFlare.

Η ταχύτητα είναι ένα από τα κλειδιά για να κρατήσετε τους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας. Σε κανέναν, άλλωστε, δεν αρέσει να περιμένει να φορτωθεί μία σελίδα. Πράγματι, σύμφωνα με την Kissmetrics, εάν χρειαστούν περισσότερα από 3 δευτερόλεπτα για να φορτωθεί μία σελίδα, το 40% των ανθρώπων την εγκαταλείπουν.
Πώς μπορείτε να το αποφύγετε; Μία λύση είναι να εγκαταστήσετε ένα caching plugin για να μειώσετε τον συνολικό χρόνο που απαιτείται για τη φόρτωση μίας σελίδας. Υπάρχουν πολλά δωρεάν caching plugins, όπως το W3 Total Cache και το WP Super Cache.
Το caching είναι μία αρκετά περίπλοκη διαδικασία. Για να την εξηγήσουμε με πιο απλά λόγια, αφορά την ανάκτηση του δυναμικού output μίας ιστοσελίδας στο WordPress αποθηκεύοντάς το προσωρινά στο cache και προσφέροντάς το στη συνέχεια σε κάθε νέο επισκέπτη, αντί να ζητηθεί από το WordPress να το ετοιμάσει από την αρχή.