Διαδρομές Εμπειριών

Η Open Technologies συμμετέχει στην υλοποίηση του ερευνητικού έργου «CityTrails» στο πλαίσιο της Δράσης «ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ) (κωδικός έργου: T2ΕΔΚ-04859). Το Έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).

ΕΤΑΙΡΟΙ:

  • open.tech | web experts
  • Knowledge Society

Το προτεινόμενο έργο αφορά ένα σύστημα που αξιοποιεί τις τεχνολογικές δυνατότητες που έχουν σήμερα οι φορητές συσκευές (smartphones & tablets) και στόχο έχει να διευκολύνει τους επισκέπτες να ανακαλύψουν γρήγορα και οικονομικά ό,τι καλύτερο έχουν να προσφέρουν οι πόλεις που επισκέπτονται μέσω της κρουαζιέρας. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση δυο εργαλείων: το «City Pass» ή Ενιαίο Πάσο Πρόσβασης, και τις «διαδρομές εμπειριών». Το «City Pass» είναι ένα ψηφιακό εισιτήριο που ενοποιεί διάφορες υπηρεσίες σε μια πόλη και παρέχει ελεύθερη πρόσβαση σε μουσεία, αξιοθέατα, μέσα μεταφοράς και επιλεγμένες επιχειρήσεις τουριστικού ενδιαφέροντος. Κατά την είσοδο σε ένα συμβεβλημένο χώρο ο χρήστης θα πρέπει να επικυρώσει το εισιτήριό του μέσω της χρήσης τεχνολογιών QR code, NFC, iBeacon κτλ. Οι επισκέπτες μπορούν να αγοράσουν το City Pass με διάφορους τρόπους. Στα πλαίσια του έργου θα δημιουργηθεί σύγχρονη ιστοσελίδα και εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα (app για κινητά Android και iOS). Μέσα από τα κανάλια αυτά θα μπορούν οι επισκέπτες να προμηθευτούν το Pass. Επίσης, πωλήσεις μπορούν να γίνονται και σε συνεργασία με εταιρίες κρουαζιέρας, με ταξιδιωτικά γραφεία κτλ οπότε θα πρέπει να καταβάλλεται η αντίστοιχη προμήθεια προς αυτούς.

Δεύτερος στόχος του έργου είναι η δημιουργία μιας εφαρμογής για φορητές συσκευές (app για κινητά και tablet) που θα λειτουργεί ως ψηφιακός οδηγός. Τα σημεία-πόλοι ενδιαφέροντος του City Pass ενώνονται τώρα και σχηματίζουν διαδρομές. Οι διαδρομές αυτές δημιουργούνται σύμφωνα με διάφορα κριτήρια. Aνάλογα με το χρόνο παραμονής της κρουαζιέρας μπορούν να δίνονται διαφορετικές προτάσεις (διαδρομές 3-5-7 ωρών) ή σύμφωνα με την ηλικία των ενδιαφερόμενων (18-24, 24-40, 40+ κτλ.), ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του χρήστη να προτείνονται θεματικές διαδρομές (γευσιγνωσίας, αναδρομής στην ιστορία, εμβάθυνσης στον πολιτισμό, φυσιολατρικές) ή να παρέχονται διαδρομές για ΑΜΕΑ και άτομα με προβλήματα κίνησης-όρασης κτλ. Oι απαιτητικοί χρήστες θα μπορούν να δημιουργήσουν μια διαδρομή σύμφωνα με τις δικές τους προτιμήσεις from scratch. Εναλλακτικά, κατόπιν συμπλήρωσης κάποιων στοιχείων ή εξουσιοδότησης για χρήση πληροφοριών από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το σύστημα με τη χρήση κατάλληλων αλγορίθμων θα παρέχει προσωποποιημένες προτάσεις στη βάση των χαρακτηριστικών και των προτιμήσεων του χρήστη.

Για το έργο αυτό είναι απαραίτητη η χαρτογράφηση-καταγραφή των σημαντικότερων τουριστικών-πολιτιστικών πόρων στις τρεις πόλεις-στόχους του έργου: Κέρκυρα, Σαντορίνη και Κατάκολο. Η χαρτογράφηση αφορά τον «Πολιτισμό» και τις μορφές του σύγχρονου πολιτισμού: Κληρονομιά (μνημεία, πολιτιστικά έργα, μουσεία, πινακοθήκες, αρχαιολογικοί χώροι), Τέχνες (σύγχρονες, παραστατικές, εικαστικές), Πολιτιστικές Βιομηχανίες (design, μόδα, κινηματογράφος, διαφήμιση, αρχιτεκτονική), Φεστιβάλ, Mega Events & γεγονότα πολιτισμού, τουριστικοί πόροι (αναψυχή-διασκέδαση, εναλλακτικές δραστηριότητες, αξιοθέατα, τόποι φυσικού κάλλους).

Μετά την υλοποίηση των δυο εργαλείων ακολουθεί η πιλοτική λειτουργία του συστήματος στην πόλη της Κέρκυρας (έλεγχος, βελτιστοποίηση). Το έργο ολοκληρώνεται με το σχέδιο εμπορικής εκμετάλλευσης του Συστήματος. Στόχος του έργου είναι η αποτίμηση –μέσω της σχεδιασμένης έρευνας– του επιχειρηματικού δυναμικού για την υλοποίηση των δυο νέων καινοτόμων υπηρεσιών του «City Pass» και των «διαδρομών εμπειριών».

Στόχοι του City Pass και της εφαρμογής:

  • Εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος
  • Αποφυγή κορεσμού και ουρών στα σημεία ενδιαφέροντος
  • Παροχή έγκυρης, επίσημης και έγκαιρης πληροφορίας
  • Προσωποποιημένη πληροφόρηση
  • Προσωποποιημένη εμπειρία επίσκεψης
  • Real time ειδοποιήσεις
  • Αυξημένο αίσθημα ασφάλειας. Δυνατότητα κλήσης σε περίπτωση κινδύνου
  • Προώθηση τοπικών προϊόντων και επιχειρήσεων